On knowledge sharing and dissemination

... when circulating a working paper for comments, never put on "citations only permitted with the permission of author"

or "no parts of this paper can be used without permission of author". Rather, say "when using parts of this paper please give proper citation and help yourself". Be delighted if someone wants to quote you ... (p.7)

Source: Glaser, B. G. (2006) The roots of grounded theory. The Grounded Theory Review, 5(2/3), 1-10.

Tuesday 20 September 2016

Abah


Bismillahirrahmaanirraheem

Abah kami belajar setakat darjah 4.
Tetapi harapannya untuk anak-anak sangat tinggi. Kami tinggal di Kampong Ulu. Walau pun anak-anak kampung semua belajar di sekolah yang terletak di kampung sebelah, pergi sekolah berjalan kaki ramai-ramai, Abah pula hantar anak lelaki sulungnya ke sekolah orang putih di pekan Kuala Pilah, Tuanku Munawir Primary School. Yang lain termasuk saya tidak; cuma itu yang Abah mampu.

That was the past. Now back to the present.

16 September 2016, 14 Zulhijjah 1437 Hijriah, Jum'ah Sayyidul Ayyam, 10:10 am, Abah yang sangat kami kasihi kembali ke RahmatuLLah. Allahummaghfirlahu warhamhu wa' fu 'anhu. Allahumma Ya Allah, ampunkanlah, kasihani dan maafkanlah Abah kami dan mohon tempatkanlah ruh Abah kami di syurga Mu yang tertinggi Jannatul Firdaus.
Ameen Ya Allah thumma ameen.

Al Fatihah



 Rabbighfir warham wa'fu 'anni; La haw la wala quwwata illa billahil 'aliyil azhim.
Terimalah doa kami Ya Allah buat Abah kami.


4 comments:

  1. Al Fatihah.
    - semoga arwah tenang di alam yang kekal abadi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ameen thumma ameen.

      Terima kasih Sham. Berbanyak-banyak terima kasih di atas doa dan ingatan. Semoga Allah Subhanahu wa Taala mengurniakan kebaikan di dunia wal akhirat kepada Sham seisi keluarga. Ameen Ya Rabb. Wassalamualaikum warahmatuLLAH.

      Delete
  2. Turut berduka cita sedalam dalamnya Real. Semoga diberi kesabaran dan arwah ditempatkan di kalangan yang dikasihi Allah.

    Hugs* bear hugs.
    MP

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ameen Ya Allah. Terima kasih banyak MP atas doa dan ingatan. I take solace from your big hugs dan perkongsian duka. May Allah Ta'ala keep you and your family safe. Ameen Ya Rabb.

      Delete

Thank you for sharing your thoughts ...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...