On knowledge sharing and dissemination

... when circulating a working paper for comments, never put on "citations only permitted with the permission of author"

or "no parts of this paper can be used without permission of author". Rather, say "when using parts of this paper please give proper citation and help yourself". Be delighted if someone wants to quote you ... (p.7)

Source: Glaser, B. G. (2006) The roots of grounded theory. The Grounded Theory Review, 5(2/3), 1-10.

Monday 9 June 2014

dari jalan ke jalan ... liku ke liku


Bismillahirrahmanirrahim
 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ
Assalamu'alaikum warahmatullah wabarakatuh
Alhamdulillah syukur ...
 
AlhamduLillah syukur ... for semua yang menceriakan kehidupan ... dalam senang dalam susah ... cabaran menjadi motivasi penambahbaikan yang berterusan ... maka kita menjadi semakin pandai serta bijak mengolah suasana ... Alhamdulillah.
 
~

hari ini satu story saja ye :)
 
 
more about this image below ... but first the story :)
 
 begini ceritanya ... 
seorang adik bercerita ... "aku pergi dari jalan ke jalan mencari rumah no. 6 itu ... akhirnya jumpa di jalan terakhir" ... ye ... ada taman perumahan nombor rumah-rumahnya tidak bersiri berterusan. Jadi nombor rumah mesti disertakan dengan nama jalan juga. Adik ni tadi dapat alamat tersebut melalui carian internet. Dapat nombor rumah dan nama taman saja. Dia pun pergi dengan sahabatnya mencari empunya alamat di taman perumahan tersebut ... Sampai di sana barulah diketahui cara penomboran rumah. Menyusurlah mereka dari jalan ke jalan ... dan dari liku ke liku ... mencari rumah yang dituju ... dan akhirnya bertemu. Sampai di sana tiada penama yang dicari ... hanya jumpa orang tuanya.

bertanya itu ini ... adik tersebut terpaksa pula berterus terang kenapa mencari penama ... "hanya dia yang tahu di mana saudara kandung saya berada Pakcik ... dan kami sekeluarga sangat ingin tahu khabar beritanya dan mudahan dapat berjumpanya pula insyaAllah" ... maka diceritakanlah kisah silam yang belum berpenghujung ... Pak Cik pun berjanji akan menyampaikan hasrat adik tersebut kepada si penama.

Mudahan Allah SWT memudahkan pencarian keluarga tersebut ... yang hilang dicari ... yang merajuk dipujuk ... yang jauh kembali kepangkuan ... Ameen

~

kisah dari generasi ke generasi ...


~


salmon pulang ke rumah ... setiap musim ... their instinct is to return to their birthplace ... over and despite any obstacle ... MasyaAllah


2 comments:

  1. Assalamualaikum sahabat,
    Insya'Allah.. semoga Allah permudahkan pencarian Si Polan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wa'alaikumussalam wbt dear Sham,

      Ameen Allahumma ameen. Terima kasih Sham :)

      Delete

Thank you for sharing your thoughts ...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...